تکنولوژی

اولین نسخه عمومی اندروید 13 بتا اینجاست

اولین نسخه بتا اندروید 13 به صورت زنده و آماده آزمایش است.

اولین نسخه عمومی اندروید 13 بتا اینجاست

اولین نسخه عمومی اندروید 13: گوگل با اولین نسخه بتای اندروید 13 که امروز راه اندازی شد، دقیقاً در علامت گذاری است. نسخه بتا سومین نسخه پیش‌نمایش سیستم‌عامل است و اولین نسخه‌ای است که حتی اگر توسعه‌دهنده نیستید می‌توانید آن را دانلود و امتحان کنید. اگر کنجکاو هستید، می‌توانید آن را در تلفن هوشمند Pixel خود دریافت کنید. اما توجه داشته باشید که این یک نسخه در حال پیشرفت از اندروید است، به این معنی که اگر تصمیم دارید تا زمان انتشار کامل اندروید 13 در پاییز، با نسخه بتا زندگی کنید، احتمالاً باگ‌ها و سایر موارد عجیب و غریب وجود خواهد داشت. بهتر است قبل از اینکه نسخه بتا را راه اندازی کنید، از گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

البته، برای دریافت اندروید 13، نیازی به نصب نسخه بتا ندارید. گوگل همه این موارد را در وبلاگ توسعه دهندگان اندروید خود قرار داده است. در اینجا چیزهای جدید و آنچه می توانید برای خودتان امتحان کنید، در صورتی که بخواهید نسخه آزمایشی تست کنید.

اولین نسخه عمومی اندروید 13 بتا اینجاست-

این ها مواردی هستن که جدید است

اگر از قبل با آخرین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 13 معاشقه می‌کنید، می‌دانید که Google در پشت صحنه در مورد مجوزها کارهایی را انجام داده است. این شرکت اعلام کرده است که اولین نسخه بتا اندروید 13 مجوزهای دقیق تری را برای فایل های رسانه ای ارائه خواهد کرد. این بدان معنی است که Google سیستم مجوز اصلی را طوری تنظیم کرده است که یک راه حل نهایی و همه چیز نباشد. در عوض، اکنون مجوزهای فرعی وجود دارد، بنابراین می توانید فقط مواردی را که نباید به آنها دسترسی داشته باشید، قطع کنید.

مجوزهای رسانه در اندروید 13 به سه قسمت تقسیم شده است: تصاویر، ویدیو و فایل های صوتی. قبل از اینکه یک برنامه به آنها دسترسی پیدا کند، باید به هر یک از این سه عنصر مجوز فردی بدهید. این یک راه آسان برای کمک به قفل کردن دسترسی درب پشتی است. در حالی که این بدان معناست که هر بار که یک برنامه را نصب می‌کنید، پنجره‌های بازشو آزاردهنده‌تر را تحمل می‌کنید، اما سیستم عامل قبل از دسترسی به هر چیزی رضایت می‌خواهد.

موزیسین‌ها، شاید زمان آن رسیده باشد که سیستم عامل اندروید را برای نیازهای خود در ساخت ملودی تجدید نظر کنید. در آخرین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده، گوگل پشتیبانی MIDI 2.0 را اضافه کرد تا بتوانید لوازم جانبی را به اندروید متصل کنید. این توانایی باید به خوبی با مسیریابی صوتی پیش بینی شده جدید اندروید 13 جفت شود، که به صراحت کدگذاری شده است تا به برنامه ها کمک کند تا کدام فرمت های صوتی را می توانند مستقیماً پخش و رندر کنند.

همچنین خبرهای خوبی برای توسعه دهندگان پیرامون Keystore و KeyMint وجود دارد که اندروید از آنها برای ذخیره کلیدهای رمزنگاری استفاده می کند. اگر برنامه شما کلید تولید کند، دو مخزن امنیتی اکنون ظاهراً تولید مجدد کلید بهتری را ارائه خواهند داد.

منبع: gizmodo

مشاهده سایر مقاله: مقاله

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا